De gebeurtenis is het verbazingwekkende verschijnen van iets nieuws dat elke stabiele orde ondermijnt.
Slavoj Žižek
Vreest men verandering? Maar wat zou zonder verandering kunnen ontstaan?
Marcus Aurelius

Zowel grote als kleine bedrijven besteden veel tijd, geld en aandacht aan hun imago. Maar hoe zit het met de bedrijfsidentiteit? Sluiten identiteit en imago als vanzelfsprekend op elkaar aan? Gebruik je storytelling en rebranding als cosmetica of spelen missie en authenticiteit een hoofdrol? Om krachtig te opereren, kunnen filosofische perspectieven verhelderend werken. Daar zijn diverse filosofische tools bij inzetbaar, variërend van gesprekken en workshops tot diners pensants.

Rebranding

De behoefte aan rebranding ontstaat vaak als een bedrijf geen duidelijk gezicht naar buiten heeft of als het aan gezichtsverlies lijdt. Een nieuwe naam, een nieuw logo en een nieuwe huisstijl [...]

Pensioen in zicht

Van PIZ-cursus naar PIZ-workshop. PIZ-cursussen zijn van oorsprong opgezet om handvatten te bieden aan mensen die hun identiteit aan hun werk ontlenen en die in een gat dreigen te vallen na de [...]

Filosofische fitness

Juist omdat veel van onze cursussen en workshops modulair zijn opgebouwd en geen filosofische basiskennis vereisen, zijn ze perfect inzetbaar. Wij hebben al voor diverse gemeenten en bedrijven [...]

DINER PENSANT

  Het diner pensant is een smakelijke samenvoeging van samen denken en samen eten. Het kan goed worden ingezet bij een bedrijfsfeest, een bedrijfsjubileum of een ander bedrijfsevent. Er zijn [...]

SOCRATISCH GESPREK

Wat versta je eigenlijk onder integriteit, samenwerken, collegialiteit of inspiratie? De Socratische gesprekstechniek kan verhelderend werken en voor een nieuw gevoel van saamhorigheid zorgen. [...]

Identiteit en storytelling

  Zoals de mens zich uitdrukt in verhalen die de identiteit vormgeven, zo kunnen ook merken en bedrijven zich door middel van storytelling van betekenis voorzien. Een verhaal komt bij mensen [...]